ارزیابی عملکرد چیست و چه اهمیتی دارد؛ آشنایی با روشهای ارزیابی عملکرد کارمندان مدیریت منابع انسانی ارزیابی عملکرد اشتراکگذاری عملکرد به معنای تلاش کارکنان برای به انجام رساندن کارشان یا دستیابی به اهدافِ تعیین شده است. هر شغلی مسئولیتهایی را به همراه دارد که ...
تا به حال به این فکر کرده اید که چرا مشتریان وفادار هر چیزی را که یک برند تولید می کند، صرف نظر از قیمت، کیفیت یا حتی تصادفی بودن آن، میخرند؟ این ارزش ویژه برند شرکت در کار است! ارزش ویژه برند، ارزش خود برند است، رقمی انتزاعی که توسط استراتژی برندسازی و ادراک اجتماعی تعیین ...
مقیاس احساس گرفتاری توسط گیلبرت و آلن در سال (۱۹۹۸) ساخته شد و شامل ۱۶ سال است که برای اندازهگیری حالتهای به تله افتادن و تمایل به فرار از آن طراحی شده است. این مقیاس دارای دو خرده مقیاس، شامل: گرفتاری بیرونی و گرفتاری درونی میباشد. گرفتاری بیرونی مربوط به وقایع و یا ...
اثربخشی سازمانی یا Organizational effectiveness مفهومی است که نشان دهنده میزان محقق شدن اهداف بلند مدت و یا کوتاه مدت یک مجموعه است. به بیانی دیگر، این موضوع مشخص میکند که مجموعه موردنظر تا چه میزان توانسته اهداف ترسیم شده سازمان را محقق کند. لازم به ذکر است که این مفهوم در کنار کارآیی، ...
یاز یک مفهوم عمومی است که در زمینههای مختلف کاربردهای نسبتاً وسیعی دارد و برحسب موارد، تعاریف متعدد از آن ارائه میشود. این تعاریف اگرچه یک نوع مفهوم یا احساس مشترک را نشان میدهد، با این وجود از مناظر و ابعاد مختلف ارائه شده است. نیاز در روانشناسی عبارت است از ...
این پرسشنامه دارای 12 سؤال بوده که به منظور سنجش میزان برنامه ریزی استراتژیک در سازمان مورد استفاده قرار می گیرد. جهت پاسخگویی به سؤالات این پرسشنامه از روش لیکرت 5 گزینه ای بهره گرفته می شود. ...
یک پرسشنامه خودسنجی 19 سؤالی است که به منظور آشکارسازی و اندازهگیری شدت نگرشها و طرحریزی برای اقدام به خودکشی تهیه شده است. سؤالات مقیاس مواردی از قبیل آرزوهای مرگ، تمایل به خودکشی به صورت فعال و غیرفعال، مدت و فراوانی افکار خودکشی، احساس کنترل خود، عوامل بازدارنده ...
این ابزار جهت سنجش اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور ایران تهیه و اعتبار یابی شده است. نسخه نهایی این ابزار دارای 18 گویه و 2 مؤلفه (عامل) است. ...
این پرسشنامه دارای 6 آیتم می باشد که توسط سندجایا و پکرتی(2010) طراحی شده است و سه مولفه را با روش پنج درجهای لیکرت (از 1= کاملاً مخالفم تا 5=کاملاً موافقم) اندازه گیری میکند. ...
این پرسشنامه توسط آن هوپر (1992) ساخته شده است. اين پرسشنامه شامل 15 سؤال می باشد که به منظور پاسخ دادن به هر سؤال سه ماده متناسب با آن سؤال تعبيه شده است. حداکثر نمره آن 45 و حداقل آن 15 می باشد. نمرۀ بالاتر نشانگر اعتماد به نفس جنسي بالاتر است. ...